Pretraži ovaj blog

srijeda, 22. rujna 2010.

Bolest putovanja

Bolest putovanja (morska bolest, kinetoza) karakterizira pojava vrtoglavice uzrokovane kretanjem tijekom putovanja, praćene mučninom, povraćanjem, pretjeranim znojenjem i padom tlaka. Najčešće se javlja tijekom putovanja brodom, avionom, željeznicom ili automobilom. Za sprječavanje se preporučuje preventivno uzeti H1 antihistaminik za suzbijanje povraćanja, a kod prvih znakova mučnine H1 antihistaminik u obliku žvakaće gume.


H1 antihistaminici - lijekovi za potiskivanje nadražaja za povraćanje, koji imaju smirujuće djelovanje na mozak (centralno djelovanje). Nuspojave: umor, smanjena pažnja, smanjenja sposobnost vožnje. Interakcije: uzimanje alkohola centralno koči djelovanje lijeka. Kontraindikacije: adenom prostate, glaukom uskog kuta. Prevencija: preporuča se uzeti lijek 1/2 sata prije početka putovanja; žvakaće gume, koje se primjenjuju kod pojave prvih znakova bolesti, počinju djelovati unutar 10 minuta od uzimanja. Kod jakog povraćanja preporuča se uporaba čepića. Upozorenja: ako je u sastavu lijeka dimenhidrinat ne smije se primijeniti kod epilepsije, a difenhidramin kod akutne astme.

Uzimanje tekućine i nadoknada elektrolita - Preventivno i tijekom liječenja potrebno je obratiti pozornost na uzimanje tekućine i nadoknaditi mogući gubitak elektrolita. Pravodobnim uzimanjem tekućine i elektrolita može se smanjiti kasnija slabost. Lijekovi protiv bolesti putovanja uzimaju se u nekoliko navrata dnevno, zavisno od upute i jačine povraćanja. Preporuča se uporaba glukoze (bomboni glukoze) i natrij/kalij klorida.

Dodatne napomene

  • Osobe osjetljive na bolest putovanja trebale bi izbjegavati sve vrste putovanja.
  • Odabrati vid putovanja gdje je dostupan svjež i hladan zrak (vruć i zagušljiv zrak pogoduje razvoju i težini bolesti).
  • Tijekom putovanja se usredotočiti na čvrstu točku na horizontu i ne gubiti je iz vida.
  • Pri ruci imati raspoložive plastične vrećice (za slučaj povraćanja) i vlažne maramice.
Autor:
Milena Parag-Nikolić, dipl. ing. med. biokem.

1 komentar:

  1. Moje ime je Tyron iz Velike Britanije moja djevojka i ja smo zajedno već više od 6 godina u posljednjih nekoliko tjedana, ja sam bio imaju problema s njom, ja ne volim ova žena puno i želim se vjenčati s njom, ali s vremena na vrijeme ja osjeća malo zbunjen o tome, te je pitao je li ona bila vjerna odnosa ... Sve dok jednog dana došao sam kući kasno jer sam izašla s prijateljima (suradnike), a kad sam doma bila je doista ljuta na mene jer je naučio sam izašla s nekim damama, tako je napustila svoj dom i obećao da nikad ne vratiti, stvarno sam se osjećao loše, ali sam ga zadržao za sebe i ne dijeliti s drugima. I ona se vratila u dugogodišnji bivši ljubavnik navodeći da je on bolji i iskreniji od mene. Dok sam bio online na Facebooku vidjela sam svjedočanstvo o velikom provjeru ricinusovo Dr.OGBE pa sam kontaktirala svoju e-mail (theangelsofsolution@gmail.com) i objasnio sve onome koji mi je rekao, čak i ako je ona s onim drugim ljubavnikom nakon čarolija ona će javi mi vjerovao sam njegove riječi tri dana kasnije moj ljubavnik me nazvala i rekla je da želi da se vrati k meni ona shvatiti da sam pošten čovjek, a ona mi je suditi po zlu pa sam prihvatio leđa i sad živimo sretno sam zaprosio, mi smo radili velike i fine zahvaljujući velikoj provjeru ricinusovo Dr.Ogbe nalazi se u Keniji, a njegova snaga je jedinstven možete ga kontaktirati na njegovu e-mail (theangelsofsolution@gmail.com) ..

    OdgovoriIzbriši