Pretraži ovaj blog

srijeda, 25. studenoga 2009.

PET "TIBETANACA": CETVRTA VJEŽBA

"Kad sam prvi puta vježbao cetvrti ritual", rekao je pukovnik,
"cinio mi se vrlo teškim. No nakon tjedan dana bio je isto tako
jednostavan kao i ostali.

Najprije sjednite na pod s nogama ispruženim ravno prema
naprijed, sa stopalima razmaknutim oko 30cm. Tijelo držite
uspravno, a dlanove položite na tlo pokraj stražnjice. Tada povucite
glavu na prsa.

Zatim blago izvijte glavu prema natrag. Istodobno podignite
tijelo tako da se koljena saviju, dok ruke ostaju ispružene. Trup e s
natkoljenicama ciniti ravnu liniju, paralelnu sa tlom. Ruke i
potkoljenice okomite su prema tlu. Sada - bez zaustavljenja daha -
napnite svaki miši u tijelu. Napokon, kada se vratite u pocetni
sjede i položaj, opustite miši e i odmorite se prije no što ponovite
postupak.

Kod tog rituala disanje je takoder važno. Udahnite duboko kad
podižete tijelo. Ne morate zadržati dah dok napinjete miši e.
Potpuno izdahnite kada se vratite u sjede i položaj i nastavite u
istom ritmu dalje ako se (što je za mnoge poželjno) odmarate. Nakon
što sam napustio samostan", nastavio je pukovnik, "otišao sam u
neke ve e indijske gradove i kao pokus vodio tecajeve za osobe sa
znanjem engleskoga kao i za Indijce. Otkrio sam da su stariji
clanovi obiju grupa imali osje aj kako od tog rituala ne može biti
nikakve koristi ako ga od pocetka ne budu radili savršeno. Bilo je
veoma teško uvjeriti ih da to nije tocno. Uspio sam ih nagovoriti da
vježbaju ritual tako kako mogu pa da vidimo što e se dogoditi
nakon mjesec dana. inili su što su najviše mogli. Nakon mjesec
dana rezultati su bili više nego zadovoljavaju i.
Sjecam se da sam u jednom gradu imao na tecaju citav niz
starijih ljudi. Kada su pokušali uciniti upravo taj, - cetvrti ritual -
jedva su mogli odignuti tijelo od tla; nisu mogli niti približno posti i
vodoravni položaj. Na istom tecaju bilo je nekoliko mnogo mladih
ljudi koji nisu imali nikakvih poteško a da ritual izvedu savršeno
ve prvoga dana. To je obeshrabrivalo starije, tako da sam morao
odijeliti grupe. Rastumacio sam starijoj grupi da ga i ja, kada sam
prvi put vježbao taj ritual, nisam mogao izvesti bolje od njih. No,
pricao sam im dalje, sada mogu taj ritual ponoviti pedeset puta, a
da ne osjetim ni njamanje naprezanje živaca ili miši a. Da bih im to
dokazao, ucinio sam to pred njihovim ocima. Od tada je starija
grupa postizala sve rekorde u svom napredovanju.

Razlika izmedu mladosti i životne snage i starosti i lošeg
zdravlja samo je u brzini kojom se okre u vrtlozi. Normalizirajte
e kao ponovno roden."
stupanj brzine i stari covjek bit

Nema komentara:

Objavi komentar