Pretraži ovaj blog

srijeda, 25. studenoga 2009.

PET "TIBETANACA": DRUGA VJEŽBA

"Nakon prvog rituala", nastavio je pukovnik, "slijedi drugi, koji
još više pobuduje sedam vrtloga. On je gotovo još jednostavniji. Kod
drugog rituala ispružite se na podu, licem prema gore. Najbolje je
le i na debeli sag ili podstavljenu prostirku. Lame rade taj ritual na
nekoj vrsti molitvenog saga. On je oko šezdeset centimetara širok i
metar osamdeset dug, dosta debeo, a napravljen je od vune i nekih
biljnih vlakana. Jedina mu je svrha da izolira tijelo od hladnog
poda. Ipak, sve što lame cine ima religiozno znacenje pa otuda i
naziv 'molitveni sag'.

Dok ležite na podu, ispružite ruke duž tijela i položite dlanove
na pod sa sastavljenim prstima. Zatim podignite glavu s poda i
privucite bradu na prsa. U isto vrijeme podignite noge u okomit
položaj. Leda ostaju potpuno na podu. Ako možete, povucite noge
iznad tijela dalje prema glavi. Koljena moraju ostati ispružena.
Zatim polako spustite glavu kao i noge opet na pod. Opustite sve
miši e i ponovite ritual - bez suvišnog naprezanja.

Kod svakog ponavljanja održavajte ritam disanja: duboko
udahnite kada podižete glavu i noge, potpuno izdahnite kada ih
spuštate. Izmedu ponavljanja, dok vam se miši i opuštaju, dišite
dalje u istom ritmu. (Metronom ili lagana ritmicka glazba od velike
su pomo i.) Ako imate dobro izvježbane trbušne i ledne miši e,
možete vježbati ovaj ritual s ispruženim koljenima. Ve ini se,
medutim, savjetuje da kod dizanja i spuštanja nogu ostavi koljena
svijena.

Jedan od lama pricao mi je da je kod prvog pokušaja vježbanja
tog jednostavnog rituala bio tako star, slab i klapast da nije nikako
mogao okomito podi i noge. Zato je u pocetku dizao noge u
svijenom položaju, tako da su mu koljena gledala prema gore, a
stopala visjela. Malo po malo uspjelo mu je ispružiti noge pa ih je
nakon tri mjeseca mogao potpuno bez napora držati ispružene."
" udio sam se tom lami", rekao je pukovnik. "Kada mi je to
pricao, bio je slika i prilika zdravlja i mladosti, premda sam znao da
je mnogo stariji od mene. On je iz cistog zadovoljstva zbog 'napora',
obicavao prenositi na ledima tovar povr a težak oko pedeset kila iz
vrta u samostan koji je ležao oko stotinu metara više. Uzeo bi dosta
vremena, ali nikada ne bi zastao na putu. Kada bi stigao, nije bio
niti najmanje iscrpljen. Kad sam ga prvi put pokušao slijediti uz
brežuljak, morao sam stati barem dvanaest puta da bih došao do
daha. Kasnije sam se i ja mogao isto tako bez muke popeti na
brežuljak i to bez štapa. No to je druga prica."

Nema komentara:

Objavi komentar